Dvě nejrychlejší cesty k rozbití dronu
V dronech se dnes nachází nepřeberné množství věcí, které dopomáhají k bezpečnému provedení prakticky jakéhokoliv letu. I přes všechny chytré elektronické funkce však stále existují převážně dvě věci, které jsou nejčastější příčinou rozbití dronu. V tomto článku si tyto dvě nejčastější věci projdeme a rozebereme, abyste předešli jakýmkoliv problémům a měli bezstarostný let.
Baterie
Baterie jsou jedna z nejdůležitějších součástí dronu. Je proto velmi důležité se k nim také tak chovat. Pokud nastane jakýkoliv problém s tímto komponentem, tak se může váš dron, v lepším případě začít chovat tak, jak bychom si nepřáli a v tom horším se odporoučí rovnou k zemi. Za problémy s baterií může téměř vždy žádná, nebo nesprávná kontrola. Ta by měla být pilotem provedena před každým letem.
Je velmi důležité baterii zkontrolovat nejdříve vizuálně, jestli se na ní nenachází jakékoliv poškození. Obzvláště důležité místo na baterii jsou kontakty. Ty by se měly udržovat vždy v bezprašném prostředí. Je dobré je při převozu chránit, ať už silikonovou ucpávkou, nebo ochrannou taštičkou, která chrání celou baterii, navíc je nehořlavá.
Po vizuální kontrole je potřeba baterii správně zasunout do stroje tak, aby oba zobáčky, které mají baterii držet, správně zacvakly. I když uslyšíte cvaknutí, je dobré ještě zkontrolovat, jestli mezi dronem a baterií není žádná mezera. Může se totiž stát, že se zacvakne jen jedna část baterie a při letu se může uvolnit, to by způsobilo okamžitý pád a případné rozbití dronu.
Po zapnutí stroje doporučujeme zajít do nastavení a kliknout na informace o baterii. V této sekci uvidíme sloupce, které znázorňují napětí baterie. Pokud je baterie nová a nabitá, sloupce by měly být zelené. U dronů typu Mavic nebo Spark by měly mít kolem 3,7V. S vybíjením baterie bude též klesat i napětí. Pozor, napětí by se nikdy nemělo přiblížit 3V, jelikož pod tuto hodnotu už baterie přestane pracovat. To může být problémem obzvláště pokud už je baterie starší, nebo pokud je teplota až moc nízká/vysoká.
Bateriím nedělá dobře, pokud jsou dlouho nabité nebo vybité a i když se dokáží po určité době samy vybít, tak nabít ale už ne, proto doporučujeme baterie skladovat nabité přibližně na 50%. Po delší skladovací době baterie znova nabijte a zásadně nelétejte s několik dní nabitou baterií.
Problém s napětím může být také, pokud nemají všechny články stejné hodnoty. Pokud má jeden článek méně napětí, tak doporučujeme baterii totálně vybít. Nejlepší je baterii vylétat a pak nechat dron na zemi, dokud se sám nevypne. Kolem Li-pol baterií koluje velký mýtus, že by se nikdy neměly vybít pod 10%, což u těchto chytrých baterií rozhodně neplatí, protože i když už hlásí 0%, tak v baterii stále koluje 8 až 10%. Toto vybití dokonce jednou až dvakrát do roka doporučujeme, protože to má za následek reset všech článků, kterým bude následně dodáváno napětí rovnoměrně.
Vrtule
Další z věcí, které mohou způsobit od podivného chování, přes zničení motoru až po rozbití dronu. Pro zachování bezpečného letu je důležité nejlépe před každým letem sundat a zkontrolovat, jestli se na nich nenachází nějaké nalepené nečistoty, nebo jestli nemají jakékoliv poškození. Pokud nebude vrtule v perfektním stavu, může se stát nevyváženou. To může způsobit celou řadu problémů. I když dron vypadá, že s poškozenou vrtulí létá naprosto v pořádku, může se stát že se při určitém náklonu či poryvu větru začne chovat jinak, než bychom očekávali. Navíc se nevyváženou vrtulí namáhá daný motor, což značně snižuje jeho životnost.
Nebezpečí pro vrtule mohou být i nízké teploty spojené s vlhkostí vzduchu, kdy se na nich může velmi rychle vytvářet námraza, což okamžitě způsobuje nevyváženost vrtulí a následně celého dronu. V těchto podmínkách doporučujeme spíše kratší lety. Pokud na místě vzletu uvidíte mlhu, rozhodně nelétejte, jelikož to je ta nejrychlejší cesta k popravě dronu.
Při kontrole vrtulí bychom se neměli zapomenou zaměřit také na plastové úchyty, které drží vrtule na motoru. Postupem času, nebo při menší nehodě se mohou tyto plasty odlomit a vrtule už by následně držela jen na jedné či dvou pojistkách.
Je nám jasné, že by člověk chtěl jen vytáhnout dron z batohu a začít létat, ale KAŽDÝ pilot dronu je za svůj stroj také zodpovědný, tudíž je důležité nepodceňovat přípravu, která nezabere déle než dvě minuty. Doufáme že jste v tomto článku načerpali nové informace, které Vám budou nápomocny při všech Vašich letech. S přáním příjemného letu,
Tým Re-dron.
Dvě nejrychlejší cesty k rozbití dronu
V dronech se dnes nachází nepřeberné množství věcí, které dopomáhají k bezpečnému provedení prakticky jakéhokoliv letu. I přes všechny chytré elektronické funkce však stále existují převážně dvě věci, které jsou nejčastější příčinou rozbití dronu. V tomto článku si tyto dvě nejčastější věci projdeme a rozebereme, abyste předešli jakýmkoliv problémům a měli bezstarostný let.
Baterie
Baterie jsou jedna z nejdůležitějších součástí dronu. Je proto velmi důležité se k nim také tak chovat. Pokud nastane jakýkoliv problém s tímto komponentem, tak se může váš dron, v lepším případě začít chovat tak, jak bychom si nepřáli a v tom horším se odporoučí rovnou k zemi. Za problémy s baterií může téměř vždy žádná, nebo nesprávná kontrola. Ta by měla být pilotem provedena před každým letem.
Je velmi důležité baterii zkontrolovat nejdříve vizuálně, jestli se na ní nenachází jakékoliv poškození. Obzvláště důležité místo na baterii jsou kontakty. Ty by se měly udržovat vždy v bezprašném prostředí. Je dobré je při převozu chránit, ať už silikonovou ucpávkou, nebo ochrannou taštičkou, která chrání celou baterii, navíc je nehořlavá.
Po vizuální kontrole je potřeba baterii správně zasunout do stroje tak, aby oba zobáčky, které mají baterii držet, správně zacvakly. I když uslyšíte cvaknutí, je dobré ještě zkontrolovat, jestli mezi dronem a baterií není žádná mezera. Může se totiž stát, že se zacvakne jen jedna část baterie a při letu se může uvolnit, to by způsobilo okamžitý pád a případné rozbití dronu.
Po zapnutí stroje doporučujeme zajít do nastavení a kliknout na informace o baterii. V této sekci uvidíme sloupce, které znázorňují napětí baterie. Pokud je baterie nová a nabitá, sloupce by měly být zelené. U dronů typu Mavic nebo Spark by měly mít kolem 3,7V. S vybíjením baterie bude též klesat i napětí. Pozor, napětí by se nikdy nemělo přiblížit 3V, jelikož pod tuto hodnotu už baterie přestane pracovat. To může být problémem obzvláště pokud už je baterie starší, nebo pokud je teplota až moc nízká/vysoká.
Bateriím nedělá dobře, pokud jsou dlouho nabité nebo vybité a i když se dokáží po určité době samy vybít, tak nabít ale už ne, proto doporučujeme baterie skladovat nabité přibližně na 50%. Po delší skladovací době baterie znova nabijte a zásadně nelétejte s několik dní nabitou baterií.
Problém s napětím může být také, pokud nemají všechny články stejné hodnoty. Pokud má jeden článek méně napětí, tak doporučujeme baterii totálně vybít. Nejlepší je baterii vylétat a pak nechat dron na zemi, dokud se sám nevypne. Kolem Li-pol baterií koluje velký mýtus, že by se nikdy neměly vybít pod 10%, což u těchto chytrých baterií rozhodně neplatí, protože i když už hlásí 0%, tak v baterii stále koluje 8 až 10%. Toto vybití dokonce jednou až dvakrát do roka doporučujeme, protože to má za následek reset všech článků, kterým bude následně dodáváno napětí rovnoměrně.
Vrtule
Další z věcí, které mohou způsobit od podivného chování, přes zničení motoru až po rozbití dronu. Pro zachování bezpečného letu je důležité nejlépe před každým letem sundat a zkontrolovat, jestli se na nich nenachází nějaké nalepené nečistoty, nebo jestli nemají jakékoliv poškození. Pokud nebude vrtule v perfektním stavu, může se stát nevyváženou. To může způsobit celou řadu problémů. I když dron vypadá, že s poškozenou vrtulí létá naprosto v pořádku, může se stát že se při určitém náklonu či poryvu větru začne chovat jinak, než bychom očekávali. Navíc se nevyváženou vrtulí namáhá daný motor, což značně snižuje jeho životnost.
Nebezpečí pro vrtule mohou být i nízké teploty spojené s vlhkostí vzduchu, kdy se na nich může velmi rychle vytvářet námraza, což okamžitě způsobuje nevyváženost vrtulí a následně celého dronu. V těchto podmínkách doporučujeme spíše kratší lety. Pokud na místě vzletu uvidíte mlhu, rozhodně nelétejte, jelikož to je ta nejrychlejší cesta k popravě dronu.
Při kontrole vrtulí bychom se neměli zapomenou zaměřit také na plastové úchyty, které drží vrtule na motoru. Postupem času, nebo při menší nehodě se mohou tyto plasty odlomit a vrtule už by následně držela jen na jedné či dvou pojistkách.
Je nám jasné, že by člověk chtěl jen vytáhnout dron z batohu a začít létat, ale KAŽDÝ pilot dronu je za svůj stroj také zodpovědný, tudíž je důležité nepodceňovat přípravu, která nezabere déle než dvě minuty. Doufáme že jste v tomto článku načerpali nové informace, které Vám budou nápomocny při všech Vašich letech. S přáním příjemného letu,
Tým Re-dron.